Метою діяльності психологічної служби є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.
Завдання психологічної служби:
збереження та зміцнення психічного та
соціального здоров’я, сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і
соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів
навчання та виховання ефективними психолого-педагогічними технологіями;
сприяння забезпеченню психологічної
безпеки, надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги всім учасникам
освітнього процесу.
діагностично-прогностична -
психолого-педагогічне вивчення чинників становлення особистості, її індивідуального
розвитку;
організаційно-методична - визначення
стратегії, мети, завдань, планування діяльності психологічної служби та
координація взаємодії учасників освітнього процесу;
корекційно-розвиткова - система
впливів, спрямованих на подолання визначених проблем, труднощів, шкідливих
звичок, негативних емоційних станів тощо у здобувачів освіти; здійснення
психолого-педагогічних заходів з метою усунення відхилень у психофізичному та
інтелектуальному розвитку і поведінці, подолання різних форм девіантної поведінки;
сприяння розвитку освітніх, інтелектуальних, загальних, спеціальних та
соціальних здібностей, формування мотивації до освітньої діяльності у
здобувачів освіти; надання психолого-педагогічної допомоги здобувачам освіти з
метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності;
консультативна - допомога у вирішенні
проблем щодо розвитку, виховання, навчання та формування психологічної і
соціальної компетентності учасників освітнього процесу;
просвітницько-профілактична - поширення
психологічних знань, виявлення фактів порушення прав дитини, вжиття заходів
щодо подолання негативних чинників, які впливають на життєзабезпечення дитини,
її моральний та соціальний розвиток, профілактика та попередження негативних
впливів;
соціально-захисна - здійснення соціально-педагогічного
супроводу учасників освітнього процесу, які опинилися у складних життєвих
обставинах, перебувають у кризових ситуаціях (постраждали від соціальних,
техногенних, природних катастроф, перенесли тяжкі хвороби, стреси, переселення,
зазнали насильства тощо); захист конституційних прав і статусу, законних
інтересів здобувачів освіти.
діагностика - виявлення причин
труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально--психологічній адаптації;
вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку
особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному
самовизначенні;
профілактика - своєчасне попередження
відхилень у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках,
запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі;
корекція - усунення виявлених труднощів
соціально-психічного розвитку здобувачів освіти, зниження ризиків проблем
адаптації до освітнього середовища, схильності до залежностей та правопорушень,
різних форм девіантної поведінки;
навчальна діяльність - форма активного
співробітництва, направлена на удосконалення, розвиток, формування особистості;
консультування - багатофункціональний
вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з
якими звертаються учасники освітнього процесу;
зв’язки з громадськістю - діяльність,
спрямована на досягнення взаєморозуміння, співпрацю між окремими особами,
колективами, соціальними групами, організаціями, державними органами управління;
Немає коментарів:
Дописати коментар